Sosyoloji Kulübü















Kulübün kısa tarihçesi?

Kulübümüz 2013 yılında bölümümüz bünyesinde kurulmuştur. Ve geçen zamanla birlikte hem takipçi sayısını hem de etkinliklerini, faaliyet çeşitliliğini artırmıştır.

Kulübün vizyon ve misyonu?

İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Kulübü’nün vizyonu, bir yandan sosyal medya bir yandan düzenlediği etkinlikler sayesinde bilinirliğini artırarak sosyoloji bilimi, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümü ve Sosyoloji Kulübü’nün saygınlığını zirve noktasına taşımaktır. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Kulübü’nün misyonu, üniversite öğrencileri başta olmak üzere, herkesin ilgi duyduğu konularda deneyim ve sosyal çevre edinebilmesini sağlayacak etkinlikler düzenlemek. Kulüp, okuma etkinlikleri ve konferansları sosyolojik bağlamda gerçekleştirmeye özen gösterse de, atölye etkinlikleri gibi projeler ile daha geniş bir kitleye ulaşmayı hedeflemekte.

Kişisel gelişime dayalı ne tür faaliyetler?

Kulübümüz üyelerini temelde iki alanda geliştirmeye çalışmaktadır. Bu alanlardan ilki akademik alandır. Bu başlık altında atölyeler ve söyleşilerle sosyolojiye dair bilgilendirici faaliyetler düzenlenmektedir. İkinci olarak ise gündelik hayata dair, öğrencinin okulda derslerle edinemeyeceği becerileri edinmesini sağlamak hedefimizdir. Üyelerine bir topluluk önünde konuşma yapabilme, çeşitli uygulamalarla görsel tasarım yapma, ekip çalışmasını deneyimleme ve küçük grupları yönetme vs. gibi tecrübeler kazandırarak onları iş dünyasına ve akademinin dışındaki zorlu şartlara hazırlamaktadır.

Kulübü diğer kulüplerden ayıran özellikler?

Kulübümüzün kendiyle en iftihar ettiği yönü yukarıda belirttiğimiz üzere akademik alan ve iş dünyasına dair toptan bir eğitim sağlayarak üyelerini hayata hazırlamayı hedeflemesidir. Ayrıca Sosyoloji Kulübü'nde başkan ile diğer üyeler arasındaki hiyerarşik ilişki hiç de zorlayıcı değildir. Başkana da bir üye gözüyle bakılır ve bunun iyi bir çıktısı olarak tüm üyeler hiçbir baskı altında kalmaksızın sorumluluklarını bilir ve üzerine düşeni yapar.

Üyelerin aidiyet duygusunu artırmaya yönelik çalışmalar?

Bunun için üyelerimizi işleriyle baş başa bırakmak ve onlara gerekmedikçe müdahale etmemek bizim tek ilkemiz. Üyelerimiz üzerlerine düşen işi tamamıyla üstleniyorlar ve başarılarını da böylece kolaylıkla sahiplenebiliyorlar. Bu da aidiyetlerini artırıyor.

Sosyal medya hesapları

Twiter ve Instagram hesaplarımız aynıdır: @iusosklb

Sayfa Hazırlanıyor...